Spreker: Jan Harm Spijkervet

Lessen van een innovatieve rasondernemer

Jan Harm Spijkervet
Prijs indicatie: Op aanvraag
Vrijblijvende offerte

Jan Harm Spijkervet werkt vanaf 1989 in de levensmiddelen industrie. Na enkele commerciële functies bij CSM – Red Band Venco vervulde hij vanaf 1997 verschillende directie functies bij Campina.

Hij bracht het in 2004 tot divisiedirecteur van Campina Foodservice en lid van de Groepsdirectie Campina Nederland, die verantwoordelijk was voor 1.200 werknemers werkzaam in productie, verkoop & marketing, R&D, F&A en P&O. De producten, met een omzet van € 1,9 miljard, werden onder bekende merken als Campina, Mona, Optimel, Yogho Yogho en Vifit op de Nederlandse retail- en buitenshuis markt gebracht.

Na zijn universitaire opleiding en tijdens zijn loopbaan volgde Jan Harm verschillende studies, o.a. bij London Business School en Insead in Fontainebleau. In 2006 kon hij directeur worden van Campina Rusland maar op dat moment besloot hij zijn eigen voedingsmiddelenbedrijf Holland Foodz te starten.

Jan Harm Spijkervet houdt zich naast de zuivel ook intensief bezig met de zoetwaren. Door de overname van DéTé Suikerwerken uit Tegelen en reeds eerder De Oosterhoutse Kaneelstok en Willem Stuvé Nougat van Rens Joosen Suikerwerken is Holland Foodz uitgegroeid tot de grootste lollyproducent van de Benelux én de grootste fabrikant van oud-Hollands snoep in Nederland. Holland Foodz is de uitdager van de branche en haalt hiermee het nieuws van het NOS 8 uur Journaal, Jeugdjournaal, Hart van Nederland, NOS Radio 1 en BNR, maar ook Het Financieele Dagblad, FD Outlook, Sprout, de dagbladen en de vakbladen:

Holland Foodz werkt uitsluitend met de beste werknemers van Nederland in een virtuele organisatie en het bedrijf groeit op eigen kracht zonder de financiële inbreng van externe financiers. De omzet is inmiddels ca. € 20 miljoen.

Het op consistente wijze merken bouwen en een gerichte productontwikkeling vormen de basis van deze succesvolle onderneming. Oud-Hollandse producten worden op de markt gebracht onder het merk Holland Foodz - Zzoet van Toen. Innovatief snoep valt onder het merk Sweetz - The next generation candy. Al jaren houdt Jan Harm zich in zijn werk bezig met consumentengedrag. Hij kijkt hoe en waar mensen boodschappen doen en waar, wanneer en met wie ze de producten consumeren. Hij is er altijd mee bezig.

Jan Harm Spijkervet spreekt over zijn ervaringen bij Campina en over de start en de veranderingen binnen zijn bedrijf Holland Foodz:

  • Hoe zorg je voor een innovatief klimaat en realiseer je de daadwerkelijke verkoop van innovatieve producten.
  • Hoe begin je een eigen onderneming en welke kennis en ervaring van een grote onderneming kun je toepassen;
  • Holland Foodz heeft een unieke bedrijfsvorm met een virtuele organisatie. Wat zijn de redenen en de grote voordelen van deze specifieke structuur voor ondernemers?
  • Wat is het grote verschil tussen een rol als directeur in een grote organisatie en als ondernemer aan het roer staan bij Holland Foodz?
  • Laat je niet leven, maar leef van wens naar werkelijkheid en hoe handel je vanuit je eigen kracht in relatie tot verandering;
  • Praktische tips voor starters, ondernemers in crisistijd en carrièremakers bij multinationals.

Thema’s:

- Lessen van een rasondernemer
- Altijd Samen Genieten
- De kracht van Hollandse Merken
- Internationaal zaken doen