Spreker: Albert Jan Huisman

Content Marketing

Albert Jan Huisman
Prijs indicatie: Op aanvraag
Vrijblijvende offerte

Albert Jan Huisman is een pionier op het gebied van Content Marketing. In deze nieuwe stroming van Marketing gaat het om het denken als een uitgever in plaats van het traditionele Marketing denken. Het delen van waardevolle informatie met (potentiële) klanten laat zien dat je hun problemen echt begrijpt en relevante oplossingen kan bieden. Je begint dus niet met verkopen maar geeft je klant bijvoorbeeld waardevolle informatie over de belevingswereld van zijn klanten. Zo bouw je langdurige relaties op basis van vertrouwen in plaats van op loze beloftes. Dat is de essentie van Content Marketing.  

Albert Jan studeerde International Business en Communicatie in Amsterdam en in Engeland en heeft meer dan 17 jaar B2B ervaring in Marketingfuncties bij diverse (internationale) professionele dienstverleners, waaronder Towers Watson in Londen. Hij was de eerste buitenlandse en enige Nederlandse spreker bij de eerst Content Marketing World Conference in Cleveland, Ohio in 2011. Sindsdien is hij meerdere keren spreker, voorzitter en jurylid geweest bij uiteenlopende bijeenkomsten zoals de Content Marketing Awards, B2B Marketing Forum (Boston), FusionMex (Antwerpen), Content Marketing Berlijn en Content Marketing Kopenhagen. NIMA The Case e. Emerce eDay.

Op dit moment is Albert Marketing Director van het innovatieve High-Tech advocatenkantoor Kennedy Van der Laan. In zijn visie zijn traditionele marketingtechnieken achterhaald. Waar het tegenwoordig om gaat is altijd exact te weten wat de aandachtspunten van je klanten zijn, hiervoor oplossingen te bieden en deze oplossingen op een creatieve en aantrekkelijke manier te communiceren. Het interesseert niemand hoeveel vestigingen je hebt of wanneer je je bedrijf hebt opgericht. Het gaat om waarde te creëren door antwoorden op echte klantvragen te geven, daarmee het vertrouwen te winnen van (potentiële) klanten en hierdoor langdurige relaties te bouwen; dat is de basis van Content Marketing.

Zijn presentatie is een aaneenschakeling van inspirerende voorbeelden, verrassende filmpjes en praktische tips. Albert Jan combineert zijn jarenlange internationale praktijkervaring met theoretische onderbouwing en concrete actieplannen. Of zoals een bezoeker omschreef: een uitstekende spreker met inhoud en overtuigingskracht die de nieuwste marketingstrategie (…) met verve over het voetlicht kan brengen.

Thema:

- Content Marketing! Traditionele marketing bestaat niet meer, lang leve Content Marketing!

- Robo-lawer en de toekomst van de advocatuur