Spreker: Alex Klein

Ster van succes

Alex Klein
Prijs indicatie: Op aanvraag
Vrijblijvende offerte

Mooie woorden hoor: creativiteit, motivatie, authenticiteit en communicatie. Maar wat ga jij zelf vanaf morgen anders doen? Het zijn vast fijne vakgebieden - marketing, verkoop, financiën, economie, human resources, ondernemerschap... Maar als je morgen wakker wordt, hoe pas je het dan toe? Wat Alex Klein doet, is uniek: hij kent (bijna) alle theorieën, is opgeleid in vijf verschillende vakgebieden en kan daardoor de onderlinge verbanden leggen. En ondanks zijn wetenschappelijke achtergrond spreekt hij de taal van de zelfstandig ondernemer, gericht op veranderingen in de dagelijkse praktijk, op korte termijn en met meetbare resultaten. Actuele voorbeelden, humor en (zelf)spot, veel energie en alles in jip- en-janneketaal een spreker die gemakkelijk twee, drie, vier uur boeit. En waarna je halsreikend naar morgen uitkijkt om al die aangedragen verbeterpunten door te voeren. Alex Klein studeerde bedrijfskunde aan de Universiteit Nyenrode. Hij was eerder financieel directeur bij een beveiligingsbedrijf, commercieel manager bij de glasfabriek in Leerdam en doceerde jarenlang aan de Universiteit Nyenrode. Hij is een veel gelezen columnist voor De Telegraaf, schreef toegepaste bedrijfskunde boeken voor ondernemers en starters en geeft als freelance professor les op hogescholen en universiteiten in Europa en de VS.

Daarnaast is hij een veelgevraagd radio- en tv-commentator die regelmatig te gast is bij onder meer Netwerk en het NOS journaal. Na Alex Klein snap je waar al die theorieën en strategieën over gaan en hoe je er concreet baat bij kunt hebben. Kortom: eindelijk begrijpen en morgen gebruiken! Alex promoveerde in 2015 met zijn proefschrift Marketing als verbeteraar van bedrijfsprocessen. Het proefschrift van Alex pleit voor een nieuwe rol voor marketing binnen organisaties.

Nieuwe tijden vragen om nieuwe marketing zowel met betrekking tot de consument als de Business to Business marketing. Wat zijn de verkoopkanalen van de toekomst? Hoe zorgen we voor de juiste harmonie tussen digitaal en toch dichtbij de klant? Waar moeten we op focussen in de Business to Business marketing? Kortom: wat wil de klant van de toekomst en hoe kunnen we met de instrumenten van de toekomst optimaal inspelen op de wensen van deze klant.

Thema's:

- Trends in marketing en verkoop
- Nieuw leiderschap in het virtuele tijdperk
- Teambuilding en thuiswerken
- Mentale- en fysieke gezondheid bij thuiswerken: Hoe bereik je dit?