Spreker: Arko van Brakel

Word de beste versie van jezelf in een razendsnel veranderende wereld

Arko van Brakel
Prijs indicatie: Op aanvraag
Vrijblijvende offerte

Arko van Brakel is inspirator en ondernemer. Zijn doel is van Nederland het meest ondernemende land van de wereld te maken. In Van Brakel’s visie hoef je geen eigen bedrijf te hebben om ondernemend te kunnen zijn. Wel heb je een portie lef nodig. Het lef om authentiek te zijn, het lef om te durven dromen, lef om kennis te delen, fouten te maken, te leren… Kortom het lef om jezelf nieuwe vragen te stellen om nieuwe antwoorden te krijgen, toepasbaar op tal van aspecten van een ondernemend leven. Van Brakel put uit een rijke ervaring als ondernemer waarin de dieptepunten een minstens even belangrijke rol hebben gespeeld als de hoogtepunten.

Hij vertelt op inspirerende wijze over de hoogtepunten, zoals zijn bedrijf EuroNet Internet, de eerste commerciële internet provider van Nederland waarvan hij op 25 jarige leeftijd mede-oprichter was en dat werd verkocht aan France Telecom. Met de nodige humor en zelfreflectie deelt hij ook zijn mislukkingen, zoals zijn avontuur met de onderneming Jamby, feitelijk een conceptuele voorloper van het huidige YouTube, dat hij met enkele partners in 1999 oprichtte.

Tegenwoordig is van Brakel actief met zijn ondernemingen Nieuwe Helden, Y-People, Traffical, InfoCaster en Stadscafe Den Koopman en volgt hij per 1 september 2012 Harry Starren op als directeur van de Baak, centrum voor leiderschap en ondernemerschap. Hij weet als geen ander te inspireren, motiveren en te relativeren.

Thema’s:

- Word de beste versie van jezelf in een razendsnel veranderende wereld
- De succesfactoren van Social Media
- Starters: vallen en opstaan horen erbij
- Hoe krijg ik meer klanten via internet?
- Ondernemen = innoveren
- Inspiratiebron voor ondernemende managers