Spreker: Edith Scholte

De zin of onzin van social media

Edith Scholte
Prijs indicatie: Op aanvraag
Vrijblijvende offerte

Edith Scholte startte, na jaren in het bedrijfsleven werkzaam te zijn geweest, in 2008 met haar eigen communicatieadviesbureau Zeg eens E!. Een bureau voor communiceren met effect.

Uit een soort ergernis begon zij met het geven van lezingen over “de zin of onzin van social media” voor ondernemers. Zelf was zij eerst vooral sceptisch, toen nieuwsgierig en inmiddels onder de indruk van de ontwikkelingen van het web.

Succesvol ondernemen gaat nog steeds over daar zijn waar je klant is. En dit is zowel online als offline. Effectief communiceren gaat over luisteren, gunnen en verbinden.
Het vraagt echter wel om een omslag. De omslag van informeren naar converseren.

Haar netwerk beloonde haar in 2010 met de social media award. In 2011 werd zij genomineerd als Hotello of the Year. Haar werkzaamheden zijn in brede zin onder de aandacht gekomen en in 2012 verscheen zij als een van de rolmodellen in het boek “de beste versie van jezelf” van Miranda Kampers. Haar “op maat” lezingen voor onder andere diverse zorgorganisaties resulteerde in betrokkenheid bij de opstart van de DigitaleZorgGids. Afgelopen jaren zijn diverse bedrijven geholpen met eigen interne trainingen. Naast lezingen begeleidt zij als gespreksleider interactieve klantenpanels en is zij werkzaam als businesscoach en dagvoorzitter.
De rode draad van al haar werk blijft toch echt: communiceren met effect.

Edith weet met haar vakkennis, dosis humor en inleving in haar publiek een aansprekend verhaal neer te zetten.

Thema’s: 

- Balans online en offline
- De zin of onzin van social media