Spreker: Fons Van Dyck

Het merk mens

Fons Van Dyck
Prijs indicatie: Op aanvraag
Vrijblijvende offerte

Eind november 2007 verscheen een nieuw boek van de Belg Fons Van Dyck over Het Merk Mens/Consumenten grijpen de macht over de drijfveren van mens, merk en maatschappij in de 21ste eeuw. Het boek werd zeer goed ontvangen door verkoop- en marketingmensen en is haast een must voor iedereen die de belevingswereld van de 21 eeuwse mens wil leren kennen. In 2008 is het boek in Nederland gekozen als beste en meest vernieuwende marketingboek van 2008. De jury van het prestigieuze PIM-Platfom was zeer lovend.

De moderne consument, werknemer en burger wacht niet meer tot bedrijven zijn behoeften bepalen. De consument grijpt de macht. Bedrijven en organisaties vragen zich terecht af welke rol voor hen morgen is weggelegd.

In zijn presentatie Het Merk Mens gaat Fons Van Dyck op zoek naar aanleidingen en oorzaken van deze nieuwe tijdsgeest. Hij beschrijft de drijfveren die het gedrag van consumenten, werknemers en burgers bepalen. Wat brengt de toekomst ons? Dit alles is rijkelijk geïllustreerd met praktijkvoorbeelden en mooie filmbeelden. Deze presentatie is een must voor iedereen die in een wereld vol paradoxen op zoek is naar de samenhang der dingen. In 2009 verscheen van hem De kracht van wit. Verandert de crisis ons leven?

Fons Van Dyck staat aan het hoofd van de wereldwijde communicatiegroep BBDO in Brussel en adviseert merken en organisaties op vlak van imago- en communicatiestrategie. In 2009 verscheen van hem het boek De kracht van wit.

Thema’s:

- Het merk mens
- Reclame: dood of levens
- Verandert de crisis ons leven?
- De toekomst van de plattelandseconomie
- Mensen maken merken