Spreker: Frank Krake

Van Rampondernemer tot Succesondernemer

Frank Krake
Prijs indicatie: Op aanvraag
Vrijblijvende offerte

De corona-uitbraak voelde als een deja-vu voor Frank Krake, gepokt en gemazeld als hij is als ondernemer. Hij bevond zich ten tijde van de SARS uitbraak in China in de haard van het besmettingsgebied, het legde een belangrijk deel van zijn bedrijfsactiviteiten lam. Toch overleefde hij dit met zijn bedrijf, net als een hele reeks andere rampen waar hij zich doorheen sloeg.

Tijdens zijn inspirerende presentaties geeft Krake een duidelijke boodschap mee aan zijn publiek: ‘Ga terug naar de basis, bepaal je eigen worst case scenario en ga van daaruit weer bouwen. Gebruik je creativiteit en inventiviteit. En geef vooral nooit op’.   

Het ondernemersleven van Frank Krake is het best te omschrijven als een achtbaan.  Na een start op de inkoopafdeling bij Wehkamp werkt hij zich op tot eigenaar van een fabriek in tuinmeubilair met 300 medewerkers en een fabriek zo groot als drie voetbalvelden. Vele rampen worden overleefd; van Vuurwerkramp tot SARS en van 9/11 tot het faillissement van een toeleverancier. Krake kan er vol vuur en tegelijkertijd relativerend  over vertellen. Daarbij spelen de (financiele) avonturen met diverse banken een belangrijke rol.

En als deze fabriek dan uiteindelijk failliet gaat, zit hij als midden dertiger zonder werk of uitkering thuis,  Maar Krake recht zijn rug en start een kop-staart bedrijf in tuinmeubelen genaamd Bukatchi.  Dit bedrijf bouwt hij uit van 4 naar bijna 20 medewerkers en een omzet van meer dan 10 miljoen Euro, met vestigingen in Nederland, Duitsland, China en Indonesië. Waarna hij het bedrijf succesvol verkoopt aan een professionele participatiemaatschappij. Krake geeft handige tips over de verkoop van een bedrijf aan zijn publiek

Onderdeel van de verkooptransactie is ook het succesvolle TiTaTuinmeubelen.nl. Met dit nieuw opgezette internetbedrijf verrast hij voetbalminnend Nederland als hoofdsponsor van De Graafschap. En waar media-circus speelt zich af rond deze opvallende naam en vele uitzendingen op TV zijn het gevolg. Hiermee brengt Krake zijn masterstudie in de praktijk; ’Successful brandmanagement in SME’s’.

De laatste jaren zet hij al zijn ondernemerservaring in bij een nieuw avontuur: Met de onderneming De Hand Van Maradona verkoopt hij met zijn compagnons gesigneerde shirts van beroemde voetballers. Een vak dat in Nederland nog niet bestaat.

Daarnaast startte in 2016 hij zijn eigen Uitgeverij Achtbaan. Inmiddels heeft hij vier bestsellers op zijn naam en heeft hij meer dan honderdduizend boeken verkocht. ‘De laatste getuige’ is vertaald in diverse talen en hij weet als éénpitter zelfs de filmrechten van zijn meest recente boek ‘Hannelore’ te verkopen aan Warner Bros. In 2022 op TV!    

Krake combineert de vele facetten van het ondernemerschap op praktische wijze en met een gedegen theoretische onderbouwing, tot een inspirerend verhaal.  Met daarin een stevige audio-visuele ondersteuning en de nodige dosis humor.

Een inspiratiebron voor iedere ondernemer!

Thema:

- Rampondernemer