Spreker: Guido Thys

Welkom in de 21ste eeuw!

Guido Thys
Prijs indicatie: Op aanvraag
Vrijblijvende offerte

Ik ben de minst gevraagde spreker van Nederland

Enkele honderden sprekers vinden zichzelf (een van) de meest gevraagde spreker(s) van Nederland.
Dat is heel grappig. Want op zo iemand zitten organisatoren niet te wachten. Ook u niet.
Om te beginnen zoekt u geen spreker maar een expert. Bovendien hebt u weinig of niets aan iemand die hetzelfde verhaal honderden keren opnieuw afdraait. Kwantiteit is op dit vlak een nadeel zonder Cruyffvoordeel.

Wat ik daar precies mee bedoel?

Een. Sprekers spreken. Koud kunstje want spreken kan bijna iedereen.
Iemand die úw boodschap vertelt en úw doelen realiseert, iemand die dat vanuit een verrassende invalshoek doet, iemand die een gigantische rugzak vol kennis en ervaring vertaalt naar bruikbare handreikingen, iemand die kan relativeren/improviseren/inspireren, zo iemand is veel meer dan een spreker.
Zo iemand is een expert.

Twee. U wilt voor uw toehoorders een memorabele bijeenkomst organiseren, een evenement waardoor ze zich gewaardeerd voelen en ze merken dat er speciaal voor hen een grote inspanning is verricht.
Daar past geen standaardverhaal bij.  Dan kunt u beter een filmpje op YouTube zetten.
U zoekt een expert die de actualiteit perfect weet te koppelen aan de leef-, denk- en werkwereld van uw toehoorders, die het herkenbare combineert met verrassende nieuwe perspectieven en die de aanwezigen raakt in hun passie. Dat lukt alleen maar met een maatwerkverhaal.
Daarom bereid ik, samen met u, tijdens het voortraject úw verhaal voor.

Alle presentaties en workshops van mij zijn daarom uniek. Ze zijn geen zaak van “u vraagt, wij draaien”. Mijn klanten vragen niet om mij, maar om de expertise en het maatwerk in mijn verhalen.
Om die twee redenen ben ik de minst gevraagde spreker van Nederland (en ver daarbuiten). En dat is maar goed ook.


Mijn aanpak


Aan de hand van bewezen raamwerken ga ik ook uw publiek aan het lachen brengen, inspireren en vooral ook aan het denken zetten. Bijvoorbeeld met de Workshop Klanten Wegjagen (al sinds 1992 een topper: interactief, hilarisch, met een gegarandeerde impact). Met Welkom in de 21ste eeuw, een gebruikershandleiding voor disruptieve tijden. Of met Ons Bedrijf Heeft Geen Toekomst, een hartstochtelijk pleidooi voor (intern) ondernemerschap.
Samen passen we de template aan úw doelen aan. We combineren uw input met mijn Belgische aanpak van eenvoudige en met humor doorspekte redeneringen, met mijn wetenschappelijke achtergrond en mijn praktische en theoretische voorgrond in ondernemerschap en bedrijfskunde.
Samen met de deelnemers ga ik dwarsdenken. Terwijl anderen analyseren, gaan wij voor een synthese waarin alles op z’n plaats valt. We ontdekken alternatieve paden op plekken waar iedereen in vastgeroeste gewoontes gevangen zit.


Mijn invalshoek: het creëren van duurzame en onderscheidende waarde. Afgeleide thema’s: klantgerichtheid, innovatie, (intern) ondernemerschap, leiderschap, kortom: alles wat organisaties beweegt. Of juist tegenhoudt.


Voor de biografie-liefhebbers:


Geboren in Antwerpen. Academische start in Theoretische Taalkunde, Filosofie, Didactiek, Psycholinguïstiek en Neurolinguïstiek. Promotiemanager bij twee krantenuitgevers. Het eerste telemarketingbureau van België opgericht. Als senior consultant met een internationale werkradius tientallen organisaties op het goede spoor richting klant gezet. Als docent Strategic Marketing Management bij de Business School Nederland ruim 400 managers mee opgeleid.
Tussendoor ooit de Stichting Humor en de Klanten Wegjaagclub opgericht. Drijvende kracht achter 2MinuteAcademy.nl.
In de voorbije 30 jaar honderden artikelen, columns en interviews. 18 boeken. Meer dan 2.500 lezingen, workshops en seminars voor 280.000+ deelnemers en toehoorders in 4 talen en in 18 landen.
Zo. 😊

 

Thema’s:

- Klanten Wegjagen
- Welkom in de 21 ste eeuw

Presentatie: Welkom in de 21ste eeuw!
5 eenvoudig toepasbare handreikingen om te innoveren in nieuwe tijden. Met Guido Thys

Robotica, kwantumcomputers, crowdfunding en de vele honderden technologische dingen die er aan de hand zijn: trendwatchers strooien ze dagelijks over ons uit en we kennen ze ondertussen al wel… Sinds enkele jaren is “innoveren” dus een van de meest gehoorde kreten in ondernemers- en managementland.

De meeste trendwatchers beperken hun overzichten tot technologie, maar duurzaamheid en de verzanding van structuren hebben minstens evenveel invloed op de veranderingen. Met verstrekkende gevolgen. Af en toe waag ik mij aan voorspellingen. Die hebben de vervelende gewoonte om uit te komen. In 2010 zei ik: dit is géén economische crisis. Check! 2013: de crisis zal enkel ophouden voor ondernemingen die hun systemen overhoop gooien. Check! 2016: we staan nog maar aan het begin van de veranderingen. Check?  Het ziet er wel naar uit…

Wat nu?

Het is duidelijk dat we er niet meer zullen komen met product- en andere innovaties op operationeel, tactisch en zelfs strategisch vlak alleen. We zullen onze denkkaders moeten innoveren. Voorbeeld: een veel gehoorde klacht is dat bedrijven wel wíllen innoveren maar niet meer het geschikte personeel ervoor kunnen vinden. Wie de 21ste eeuw begrepen heeft, weet dat dit meer zal veranderen. We zullen daar dus anders over moeten gaan nadenken.
Tegelijk zijn er constanten die niet zo meteen zullen verdwijnen. Voorbeeld: een economie is een verzameling ruilprocessen en die zijn bedoeld om waarde uit te wisselen. Waar ligt het evenwicht tussen behouden en veranderen? Ingewikkeld? Nee: als je het simpel maakt, wordt het vanzelf eenvoudig. Dúrven verder kijken dan je core business en dúrven dwarsdenken, dus. Aan de hand van klantwaardevoorbeelden laat ik zien hoe denkkaders op te rekken om de 94% van de verwaarloosde marktkansen wél te benutten... Succesvolle innovaties en disrupties zitten namelijk niet in nieuwe producten maar in nieuwe benaderingen. Tijdens de voorbespreking maken we er een maatwerkpresentatie van: voor de leden van uw vereniging, voor uw managementteam, uw medewerkers, voor uw ketenpartners of voor andere belanghebbenden.