Spreker: Jempi Moens

Disruptieve innovatie en creativiteit

Jempi Moens
Prijs indicatie: Op aanvraag
Vrijblijvende offerte

De Belg Jempi Moens studeerde klinische psychologie aan de Universiteit in Leuven en Antwerpen. Daarna behaalde hij zijn MBA. Jempi Moens houdt zich bezig met strategische innovatie vanuit een creatieve invalshoek (“Dreambased Innovation”).

Hij besloot jaren geleden om met de mentaliteit van Kuifje naar Nederland te verhuizen. Lukt het in Nederland, dan lukt het in de hele wereld, was zijn filosofie. En inderdaad hij veroverde de wereld door mee te werken aan doorbraakinnovaties als Senseo Crema, Heineken Beertender en Cup-a-Soup. Recent werkte hij onder meer aan strategie- en innovatieprojecten voor Ahold, Shell Retail, Albron, Airmiles, Coca Cola, Gemeente Almere, Philadelphia Zorg, Isala Ziekenhuizen, Vion en Lamb Weston Meijer.

Daarnaast wordt hij steeds meer gevraagd voor zijn creatieve inbreng in trajecten waar toekomstgerichte innovatie en beleving centraal staan. Met name in het ontwikkelen van een strategische visie/droom en daarbij horende vernieuwende concepten ligt een belangrijke toegevoegde waarde. Deze droom is altijd verankerd in grondige kennis van dieperliggende behoeften van de doelgroep(en) en in de kennis, ambitie en creativiteit van het dreamteam. Een belangrijk instrument is Futurise®, een wetenschappelijk onderbouwde (i.s.m. Rijksuniversiteit van Gent) manier om inzicht te krijgen in actuele en toekomstige behoeften.

In zijn presentatie over disruptieve innovatie en creativiteit legt Jempi uit dat echte innovatie niet komt uit plannen of spreadsheets, maar uit een energieke mentaliteit die verandering en beweeglijkheid stimuleert in organisaties. Zijn visie is mede gebaseerd op diepgaand psychologisch onderzoek over het gedrag van mensen en is een pleidooi voor samenwerking.

Door bestaande aannames en inzichten waarin we gevangen zitten los te laten, creëren we een vernieuwende mentaliteit en attitude. Jempi legt uit hoe nieuwe methoden en technieken werken om tot vernieuwende inzichten en oplossingen te komen, zoals disruption journeys, imagineering technieken, serious business gaming.

Thema’s:

- Disruptieve innovatie en creativiteit
- Innovatie, verandering en leiderschap
- Trends en maatschappelijke ontwikkelingen
- Toekomst en rol van merken
- Klantgerichtheid
- Samenwerken