Spreker: Maurice de Hond

Politieke, maatschappelijke en economische actualiteiten

Maurice de Hond
Prijs indicatie: Op aanvraag
Vrijblijvende offerte

De naam Maurica de Hond is onlosmakelijk verbonden met opiniepeilingen. Hij werkte jaren bij bureau Inter/View, waar hij directeur werd. Daarnaast zette hij voor Vendex de Micro Computer Club op, was hij directeur bij de Gouden Gids en Wegener, richtte hij investeringsmaatschappij Newconomy op en schreef hij een boek over de grote impact van internet op de samenleving (‘Dankzij de snelheid van het licht’).

Maurice de Hond is in 1971 afgestudeerd als Sociaal Geograaf bij de UvA in Amsterdam. Vanaf 1976 was hij in de media actief op het terrein van verkiezingsonderzoek. Eerst bij Vara’s In de Rooie Haan, later onder andere in Achter het Nieuws en NOVA.

Sinds een paar jaar is Maurice de Hond actief in het onderwijs: hij is de drijvende kracht achter de zogenoemde Steve Jobs-scholen, waar kinderen les krijgen met een iPad. Nederland telt nu twintig van dergelijke scholen en de groei zit er goed in. “Ik heb delegaties op bezoek gehad uit China, Zweden en Engeland.” Met iPads kun je op individueel niveau werken, waar je anders veel meer leraren voor nodig zou hebben. Dankzij technologie is in de Steve Jobs-scholen een nieuw onderwijssysteem gerealiseerd en leren kinderen wat ze met informatie kunnen doen. Volgens De Hond is dit in de tegenwoordige tijd veel belangrijker dan alle hoofdsteden van de wereld uit je hoofd kennen.

In zijn presentaties spreekt hij over een breed scala van politieke, maatschappelijke en economische actualiteiten en over de digitale toekomst. De komende tien jaar gaat er meer veranderen dan er de afgelopen twintig jaar is veranderd. Deze veranderingen hebben invloed op alle facetten van de samenleving. Tevens kan hij een opiniepeiling inbouwen in zijn presentaties. Ook is Maurice een ervaren en dynamische dagvoorzitter.

Thema's:
- Politieke, maatschappelijke en economische actualiteiten
- Steve Jobs scholen