Spreker: Pim van den Berg

Ontdek en verander uw DNA: straat-o-logie als basis voor strategie

Pim van den Berg
Prijs indicatie: Op aanvraag
Vrijblijvende offerte

Pim van den Berg Perspectives adviseert mensen, merken, formules, organisaties en steden op Europees niveau. Als visueel componist, DNA-verkenner en verhalenverteller verkoopt hij zijn observaties aan ondernemingen die op een andere manier willen leren kijken. Voor een helder perspectief in een strategie moet er scherp (in)zicht zijn op wat er speelt in de buitenwereld. Pim’s gedachtegoed en specialisme is straat-o-logie: leer bewuster te kijken naar de wereld buiten je werkplek, voor een heldere blik op wat er speelt buiten de eigen grenzen. Elke strategie kan niet zonder die essentiële straat-o-logische basis.

Pim is waarnemer, verkenner maar ook ontdekkingsreiziger. Hij ziet tijdens zijn reizen voor zijn klanten de uitdagingen voor de komende jaren. Met zijn meer dan één miljoen foto’s ontwikkelt hij samen met de opdrachtgever scenario’s voor de toekomst. Hij organiseert ontdekkingstochten in binnen- en buitenland, waarbij hij zijn relaties anders leert kijken. Op deze manier zijn organisaties beter voorbereid op de uitdagingen en veranderingen waarmee zij worden geconfronteerd. Bedrijven richten zich dan ook uiteindelijk op datgene wat werkelijk van belang is. Een grotere externe oriëntatie en zicht op een realistisch beeld. De essentie. Gevoed met signalen van alledag die op basis van gemeenschappelijke waarneming en digitale inventarisaties tot de noodzakelijke vernieuwing leiden.

Pim van den Berg heeft onder andere gewerkt voor ABN AMRO, ING Real Estate, Bouwfonds, Schiphol RE, Maxeda, Intres, Sara Lee – Douwe Egberts, Heineken, Amsterdams Historisch Museum, Philips Lighting, AKZO-Nobel, Hema, Albert Heijn. Verder is hij vele jaren jurylid geweest voor de verkiezing Beste Binnenstad en de Beste Winkel. Ook adviseert hij gemeenten en bedrijven met zijn opmerkelijke DNA-verkenningen.

Pim van den Berg leert u Anders Kijken en Doen en loodst u naar een kansrijke toekomst.

Thema’s:

- Ontdek en verander uw DNA: straat-o-logie als basis voor strategie
- De winkel van de toekomst
- Jubileum: straatologische terugblik en vooruitblik
- Klantendag: Hoe maak je de ziel van je bedrijf zichtbaar?
- Innovatie begint met verbeelding
- Trends in retail vanuit een mondiaal perspectief