Spreker: René Savelberg

Business Accelerator, groeiadviseur, oud-directeur McDonald’s, auteur, columnist en spreker

René Savelberg
Prijs indicatie: Op aanvraag
Vrijblijvende offerte

René Savelberg heeft ruim 25 jaar ervaring als ‘Business Accelerator’ en wordt gezien als een van de meest vernieuwende managementdenkers van dit moment. Na zijn opleidingen in Nederland en USA werkte hij 14 jaar bij McDonald’s NL, waarvan 7 jaar als Algemeen Directeur. Ook heeft hij als partner en ondernemer diverse bedrijven in Nederland, Spanje en de USA opgericht, waar hij ook jarenlang heeft gewoond. In 2010 heeft René McSense Business Accelerators opgericht, een groeikrachtburo waarmee hij en zijn team ondernemingen en organisaties (o.a. Gemeente Amsterdam, ACCOR hotels) adviseert op het gebeid van groeiversnelling en prestatieoptimalisatie. Hij is daarnaast actief als keynote speaker, publicist en auteur op het gebied van duurzame groeikracht. Zijn onlangs verschenen boek ‘Het geheim van groeikracht’ is een bestseller geworden. Sinds januari 2015 schrijft hij maandelijks voor Quote een column over het onderwerp Groeikracht.

René Savelberg werd op 13 oktober 1959 in Nijmegen geboren. Na het doorlopen van het Canisius College studeert hij in Amsterdam, Maastricht en Miami, waar hij zijn Masters Degree in Hotel and Food Service Management behaalt. René is een echte bouwer en groeiversneller en na zijn opleiding in de USA verdubbelt hij als Algemeen Directeur van McDonald’s in Nederland in korte tijd het aantal restaurants van 100 naar 200, met 16.000 medewerkers en 750 miljoen omzet.

In 2000 verhuist René naar Spanje waar hij als partner verschillende bedrijven en start-ups begeleidt op weg naar groei. In 2006 verhuist René naar Chicago waar hij tot 2010 woont en diverse partnerships ontwikkelt.

In 2010, na terugkomst uit de USA, richt hij McSense Business Accelerators op omdat hij ziet dat veel bedrijven worstelen met alle snelle veranderingen in de samenleving. Goede producten, slimme marketing en bekwame professionals zijn niet langer een garantie voor groei. En bij 80 tot 90% van alle organisaties gemiddeld 50% van alle medewerkers-energie weg.

Sinds april 2015 is René Groeimentor van NL Groeit waar hij onder andere samenwerkt met Harold Goddijn (Tom Tom), Herna Verhagen (PostNL) en Pieter Zwart (Cool Blue) om Nederlandse ondernemers te helpen met groei.

René ziet dat organisaties nieuwe ‘groeikracht’ nodig hebben. Groeikracht die je als team en organisatie optimaal laat presteren, wendbaar en ondernemend maakt en waar je de wereld mee verovert. Met maximaal betrokken medewerkers die effectiever werken en voortdurend hun radar aan hebben staan, permanent gefocust op markt, klant en groei.Hij richt zich er met McSense Business Accelerators dan ook specifiek op om teams en organisaties te helpen High Performers te worden, die het substantieel beter doen dan de markt. Met hogere omzetten (+30-40%), medewerkerstevredenheid (+36%), productiviteit (+30-40%) en retentie (90% minder verloop).

En het niet eenmalig, maar duurzaam beter doen waardoor ze voor stakeholders en maatschappij ook een echte meerwaarde leveren. Denk aan IKEA, McDonald’s, Starbucks en Apple maar ook aan bedrijven als Damen Shipyards en van Bommel – allemaal bedrijven met grote ‘engagement’, inspirerend leiderschap, veel executie-power en duurzame groeikracht.

Naast zijn activiteiten als McSense-ondernemer en adviseur/groeiversneller (waarin hij o.a. boardroom sessies en workshops begeleidt) bekleed René diverse bestuursfuncties bij stichtingen die aansluiten bij zijn visie op maatschappelijk verantwoord ondernemerschap. Zo is hij o.a. betrokken bij de Biltema Stichting in Zweden die zich inzet voor de educatie van kinderen in onderontwikkelde landen, bij Mexit Amsterdam (Iinterculturalisatie en diversiteitsmanagement) en bij de Kids House Foundation in Vietnam (opvang, huisvesting en scholing van jonge, ontheemde kinderen).

René’s zakelijke missie is om zoveel mogelijk bedrijven, teams en organisaties te helpen om maximale ‘groeikracht’ te ontwikkelen waardoor ze optimaal presteren en duurzame groei realiseren. Duurzame groei die niet alleen goed is voor stakeholders (medewerkers, aandeelhouders, partners en leveranciers) maar uiteindelijk ook goed voor de gehele maatschappij. Zijn persoonlijke missie is om mee te helpen van de wereld een betere plek te maken.

In zijn presentatie neemt hij zijn publiek mee op ontdekkingsreis naar groeikracht – met praktische wetenswaardigheden, nieuwe inzichten, anekdotes en uiteraard veel persoonlijke interactie. Als enthousiaste spreker en dagvoorzitter weet hij zijn publiek van begin tot eind te boeien – hij schudt de zaal wakker, houdt een spiegel voor, inspireert en zet je aan het denken.