Spreker: Rik Vera

Rik Vera
Prijs indicatie: Op aanvraag
Vrijblijvende offerte

Rik Vera begon zijn professionele carrière in 1989 als Sales Manager bij Desso België. Al snel werd hij Sales Director Benelux, Global Market Segment Manager Hospitality en Director Residential Flooring alvorens bij de directe concurrent Domo te starten als Business Unit Director en lid van de Raad van Bestuur.

Bij Domo heeft Rik de Contract Flooring Afdeling nieuw leven ingeblazen door een wereldwijde uitbreiding en een succesvolle lancering van het architecturale hoogstaande merk Modulys.

In 2010 vervoegde Rik de Belgische multimedia groep Think Media als Strategisch Directeur waar de eerste stappen richting een multichannel strategie en optimalisatie van big data werden gezet. Sinds 2011 helpt Rik Belgische en Nederlandse bedrijven om hun extreme customer centricity-strategieën te ontwikkelen en implementeren. Zijn klanten waren zeer divers en bevonden zich in de publieke sector, retail, maakindustrie, dienstensector, financiële wereld, … en dit zowel bij kleine familiebedrijven als internationale bedrijven.

In 2013 werkte Rik nauw samen met Microsoft om bedrijven te inspireren in hoe ze zich verder kunnen ontwikkelen in een digitale verbonden wereld. Hij coachte Microsoft marketing, sales en management teams in zowel België als Nederland. Daarnaast geeft Rik les in customer centric strategy aan de gerenommeerde Beeckestijn Business School in Nederland.

In april 2015 vervoegde Rik zakenpartners Peter Hinssen en Steven Van Belleghem als partner en CEO van nexxworks. Zij reizen de wereld rond om bedrijven te inspireren over hun Day after Tomorrow in de nieuwe Digitale Wereld met lezingen en workshops, ze nemen bedrijfsleiders mee naar innovatieve hubs zoals Silicon Valley en organiseren bootcamps.

Rik Vera is een populaire spreker, coach en inspirator voor onderwerpen zoals customer centricity, change management, sales en marketing in een digitale wereld etc, …