Spreker: Rudolph van Veen

De glorie van het Goede eten. Gezonde voeding en vitaliteit

Rudolph van Veen
Prijs indicatie: Op aanvraag
Vrijblijvende offerte

Rudolph van Veen is Meesterkok en Meesterpatissier met een zeer rijke internationale ervaring. Bovendien is hij een enthousiast en luchtig verteller waarbij iedereen zich snel op zijn gemak voelt. Op een laagdrempelige manier weet hij zijn culinaire kennis toegankelijk te maken voor een breed publiek. Hij werd bekend als tv-kok door Life & Cooking, reisde twee jaar de wereld over voor zijn programma The Taste of Life en stond aan de basis van foodzender 24Kitchen waarvoor hij o.a. 500 afleveringen Rudolph’s Bakery maakte.

Rudolph schreef 13 kookboeken, stond in de keuken met honderden bekende Nederlanders en maakte in 2005 zelfs het dessert tijdens het galadiner van de Oscars in Hollywood. Hij won talloze medailles tijdens internationale kookwedstrijden en was initiatiefnemer en mede oprichter van het ‘Nederlands Patisserie Team’ waarmee hij drie maal ons land vertegenwoordigde tijdens de ‘Coupe du Monde de la Patisserie’ in Lyon.

Op zijn 12e ging hij al naar de koksschool en ontwikkelde sindsdien een zeer brede interesse voor alles rondom eten en drinken. Als zelfbenoemd ambassadeur van ‘De Glorie van het Goede Eten’ ziet hij in elke gelegenheid de kans om zijn onderwerp enthousiast in de spotlight te zetten. Altijd correct maar nooit bang om buiten de lijntjes te kleuren! Zijn deelname aan o.a. Henny Huisman’s Soundmixshow (1993), Dancing with the Stars (2006) en samen met zijn leermeester Cas Spijkers in de TV Kantine (2010) zijn hiervan slechts enkele opmerkelijke tv voorbeelden.

Sinds 2017 is Rudolph, samen met de bedenkers van 24Kitchen, initiator van het leefstijl platform FoodFirst Network, waarbij gezonde voeding centraal staat. Op dit reclame vrije platform verzorgt hij receptvideo’s voor o.a. mensen met diabetes, voedsel allergieën en prikkelbare darm syndroom. In het verlengde hiervan hebben ook zijn nieuwe taart- en bakrecepten een metamorfose ondergaan. Rudolph voelt zich uitgedaagd door de samenleving waarin mensen wél willen genieten, maar tegelijkertijd ook langer gezond willen leven en zich vitaler willen voelen. Onder de noemer ’het Nieuwe Bakken’ werkt hij momenteel aan zijn nieuwste boek met lekkernijen waarin ook een beetje sociale zorgzaamheid is meegebakken.

Een presentatie of lezing van Rudolph is nooit een standaard menu, maar echt maatwerk. U geeft aan welke ‘ingrediënten’ behandeld dienen te worden en Rudolph bereid hiervan een verhaal passend bij uw bedrijf of onderwerp.

Thema’s:

- De Glorie van het Goede eten
- Gastvrijheid, klantgerichtheid en geluk
- Ik ben een merk